Mijn eerste dagje in Suriname

12 februari 2012

Hallo allemaal,

Hier even een verslagje over mijn eerste dagje in Suriname.

Ik was al vroeg wakker vandaag, 07.30 uur. Gedoucht, krant gelezen en toen ontbeten. Jeroen kwam pas om 11.00 uur uit bed, maar hij heeft natuurlijk ook een drukke werkweek gehad! Samen met Jeroen nog even boodschappen gedaan voor de hele week. Bij het huisje nog even op msn gezeten met een aantal mensen en zelfs echt gepraat met Ilse via de microfoon en we konden elkaar zien op de webcam! Dit was erg leuk op zo’n afstand! De internetverbinding was aardig snel, volgens Jeroen kwam dit ook omdat de buren voor een jaar weg zijn en dus geen internet gebruiken.

Om 15.00 uur waren Jeroen en ik uitgenodigd voor een verjaardag van de vriendin van een van Jeroens collega’s. Dit was midden in Paramaribo. Gezellig feestje gehad, leuk om de collega’s van Jeroen weer te zien en te spreken! Een van de Surinaamse vrouwen had lekkere aardappelsalade gemaakt en Kim(jarige) had zelf ook lekkere hapjes gemaakt! Door de Surinaamse vrouwen werd er onderling Spaans gepraat, het was leuk om te horen maar hier kon ik echt niets van verstaan. Af en toe vertaalden ze wat voor mij.

Ik heb een rondleiding door het huis gekregen van de collega waarvan we een verjaardag hadden. Jeroen en ik willen misschien in Paramaribo gaan wonen omdat we dan dicht in de buurt zitten van de winkels en andere faciliteiten. De collega die in dit huis woont vertrekt namelijk in maart weer naar Nederland, dan komt hun huis vrij. Het huis was erg ruim zowel binnen als  de tuin er achter! Ze hadden een huisdier in de achtertuin genaamd Freddie de Kameleon. Af en toe liep hij even langs.

Vanuit de verjaardag met een aantal collega’s uiteten geweest bij een Pannenkoeken Restaurant in Paramaribo. Na lekker gegeten te hebben nog even rondgereden door een buurt wat Jeroen wel een fijne buurt lijkt om te gaan wonen. Ook hebben we nog even wat boodschappen gedaan bij de Choi’s. Dit is een erg mooie en grote supermarkt waar je van allerlei Nederlandse producten kan kopen.

Het was een fijn eerste dagje.

1. Ilse:
    12 februari 2012
    Leuk om je verhalen zo te lezen! Echt super leuk..
    Veel plezier en succes met je eerste werkdag!
    Spreken je snel weer!

Liefss
  2. Wouter en Lianne:
    13 februari 2012
    Hoi!
    We sluiten ons aan bij Ilse en Remco. Erg leuk om te horen dat je goed bent overgekomen en het naar je zin hebt.

We hopen dat jullie veel plezier samen hebben!

Groetjes Wouter en Lianne