Tripje Atjoni

8 juli 2012 - Meerzorg, Suriname

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje vanuit Suriname.

Ik(Anouk) wilde proberen om kortere berichtjes te plaatsen met foto's, die lange verslagen kosten veel tijd. Eens even kijken of het me bevalt. Het gaat wel sneller.

Gister (7 juli) zijn Jeroen, Lieuwe(stagiaire Jeroens werk), Jan(collega Jeroen) en ik(Anouk) naar Atjoni gereden. Dit was een eind rijden, onder het Brokopondomeer. Voor de mensen die niet weten waar het ligt, zie Google Maps. Koelbox mee, onderweg drinken en eten gekocht.  Onderweg lekkere meezing muziek op, dit zorgde voor een goede sfeer.

We kwamen halverwege een vrachtwagen tegen die om was gevallen. Hier stonden veel mensen en auto's omheen. De vrachtwagen moest wijken voor een auto, kwam in het mulle zand terecht en viel om. Hier moesten we even op wachten, zodat de weg weer vrij was.

Eenmaal in Atjoni aangekomen de boel even verkend. Een klein plaatsje met een haventje, korjalen(boten) die boodschappen naar dorpjes brachten en mensen naar hun vakantiebestemming. Het was flink heet in de zon, maar wel lekker!

Even rond gekeken en wat gegeten en gedronken op een terrasje. Veel troep in het dorp, mensen gooiden hun rotzooi overal neer, echt zonde. Maar dit zie je niet alleen hier, wel op meerdere plekken hier in Suriname.

Onderweg terug naar huis kwamen we nog een slang tegen die was aangereden. Jeroen, Lieuwe en Jan hadden al zo vaak slangen gezien op de weg, dood en levend. Ik (Anouk) heb in oktober een slang gezien in de tuin van Jeroens huisje toen ik in Suriname op vakantie was, maar daarna niet meer. Ik heb vanaf februari dat ik hier was alleen maar platgereden slangen gezien. Geen levende slangen(ja in de dierentuin) maar niet op de weg. De slang die we nu tegen kwamen op de weg was volgensmij net aangereden en zag er nog redelijk normaal uit. Zie de foto’s voor de slang.

Eenmaal terug in Paramaribo hebben we bij de Pizzahut wat gegeten. Bij ons thuis nog nagepraat en wat gedronken, het was gezellig! We waren dan ook erg moe na deze dag en gingen optijd slapen.

Verslag Lustig festival hoorde hier eigenlijk al voor, maar die zal ik binnenkort ook plaatsen met de foto's erbij!

Groetjes Jeroen en Anouk

1. Jos&josé:
    8 juli 2012
    Hey Anouk, dat was wel een mooi tripje zo te zien. leuke foto's die jan is nog niets veranderd zints nov vorig jaar. het begind weer te kriebelen als je het brokopondo meer weer ziet.
    We wachten op jou volgende verhaal. leuk om te lezen.
    succes!!

Gr ons.
  2. Ilse:
    8 juli 2012
    He Anouk, Leuk om weer wat te lezen van jullie avonturen daar! ;) Tot snel! :) xx