Goede-reis-borrel Suriname

7 februari 2012

Hallo allemaal,

Mijn goede-reis-borrel was zondag 29 januari 2012 van 14.00uur tot 16.00uur.

In totaal kwamen er 70 mensen naar het feestje! Daarom hebben we een tent achter het huis gezet met kachels zodat er genoeg ruimte was.

Mijn tante Monique had lekkere cocos cake gemaakt voor iedereen, deze was felgroen aan de binnenkant en erg lekker! Monique en Esmee hebben alles in stukjes gesneden en mooi opgemaakt. Ik heb Surinaamse vlaggetjes gemaakt die op de stukjes cake konden en ook hingen er grote Surinaamse vlaggen door de tent en binnen. Mijn moeder en ik hebben de avond voor het feestje 3 pannen Saotosoep gemaakt. Echte Surinaamse soep, koken met laurier/gember/sambal, beetje pittig, met groentes en kip, en als laatste doe je er taugé, frites chips en gekookte ei doorheen. Verrukkelijk! Iedereen vond het ook erg lekker!

Mijn feestje was druk bezocht en erg gezellig! Iedereen had zoals in de uitnodiging stond een mooie foto met daarbij een stukje tekst ingeleverd zodat ik er een mooi boek van kon maken. Het was leuk om te zien dat iedereen dit op zijn eigen manier had gedaan! Ik ben nog bezig met het kijken hoe ik dit mooi ga maken. Alles in Nederland al gesorteerd in een map, wil er alleen nog leuk gekleurd papier achter hebben. Dit moet ik hier nog even ergens zien te vinden in allerlei verschillende kleuren. Dan kan ik alles mooi inplakken en een keer terug kijken.

Wat ik voor de rest nog heb gekregen kun je terug zien op de foto’s.

Tijdens het feestje heb ik op een laptop een diapresentatie van mijn vakantie in Suriname (oktober 2011) laten afspelen. Hierdoor kreeg iedereen een beetje een indruk van waar ik naar toe ging.

Ik kijk goed terug op het feestje, maar op dat moment besef je nog meer dat je weggaat voor een lange tijd!

Voor de mensen die zijn gekomen bedankt voor jullie aanwezigheid, ik vond het erg gezellig! Ook de foto’s/teksten en cadeau’s die ik kreeg van jullie vond ik erg leuk!